Wednesday, 13 January 2010

I'm Glad to be in IMGLAD Program for Just 1 Day

Ya, aku sepatutnya mengikuti program IMGLAD ni selama 3 bulan dekat UTM, Skudai. Tapi aku hanya bertahan tak sampai 24jam pun. Ngahaha~

Entah kenapa sebelum bertolak pun aku rasa separuh hati je nak pergi Johor. Baju pun aku packing untuk seminggu je. Aku pun tinggal je semua binatang peliharaan aku. Aku bawa seekor ni je.

Memang minimize habis la barang2.

Bukan sebab hari daftar tu ialah hari jadi aku yang ke 23. Aku memang tak kisah. Tak berkira pun. Sebab sejak lahir memang tak pernah celebrate pun. Tapi still thanks kat En. Yahya yang menghadiahkan breakfast percuma kat Hotel Seri Malaysia Melaka. Walhal aku memang sedia maklum itu termasuk dalam pakej bilik tu. Terima kasih, ayah~
Terima kasih banyak-banyak juga yang wish, sms, tulis kat dinding Facebook. Aku sangat gembira~

Okay, balik pada topik. Aku blah dari program ni bukan jugak sebab hostel UTM yang tak selesa. Hostel dia memang selesa, best. Kipas laju berdesup-desup. Just cermin dia aku tak berapa suka sebab tinggi gile nampak dahi aku je. Nasib la bedak kat dahi je. Sangat bias di situ, orang yang reka perabut ni.

Nasib baik dekat lobi dia ada cermin BESAARR yang muat dalam 5,6 orang kalau nak bergambar .
Dayah n I - roomate forever... not

with Zahid. Aktiviti membuang masa sambil tunggu Oyenk n Ida jemput pergi tengok AJL kat umah Ida.

Wifi kat hostel ada. Tapi kena ada id n password. Tak sempat nak crack, aku dah blah. Huhuhu...

Bukan juga sebab makanan free dia tak best. Makanan dia memang best dan banyak. Tapi still aku makan separuh je sebab nafsu makan aku juga separuh since aku separuh hati je datang sini.
I'm Glad to have free food...

5 times per day~ Yeay~

Bukan jugak sebab module dia tak best. Aku sempat lah Induction Day. Trainers pun happening. Module padat dan mantap.

Tapi yang sebenarnya, aku dapat offer CAD and Design Simulation Training oleh SIRIM di Bukit Jalil yang start pada 16 Januari ni. Since aku lagi confident dengan skill CAD aku berbanding skil lembut (soft skill) yang dipelajari kat IMGLAD tu. Ecececec... So, aku nak sangat la pergi training SIRIM ni. Plus, SIRIM tu pun ada jugak kursus skil lembut.

Aku sebenarnya rasa terkilan juga tinggalkan IMGLAD ni. Sebab bermakna aku tinggalkan Dayah sorang2. Sorry sangat Dayah~ Aku ingat aku takda jodoh dengan Fizo je kat Johor. Rupa-rupanya jodoh dengan ko pun tak berapa panjang. Tapi takpe, kita still boleh main sama2, makan sushi semua bila ko balik Klang nanti. Zahid, ko jagakanlah Dayah untuk aku. Bagila hiburan kat Dayah juga, selain dia je bagi hiburan kat ko. Oyenk, jadilah anak angkat mak ngan ayah Ida dengan baik seperti mana ko jadi anak angkat mak ngan ayah aku (aku tak patut ingatkan ko kot, sebab ko memang dah pakar). Ida, terima kasih banyak-banyak sebab tumpangkan aku kat rumah ko untuk tengok AJL. Deeba, tak sempat nak jumpa ko, aku da blah. Semua, jaga diri elok2... Huhuhu...

Memang tak sempat nak jalan2 kat JB. Pergi mall pun tak sempat. paling-paling pun drive thru McD je. :P

Aku berdoa, untuk kehidupan 23 tahun ini, aku lebih berjaya, tabah, tidak berputus asa, cool, matang tapi awet muda dan kurus. Amiin~

13 comments:

  1. barg lama biarlar lalu untuk dpt barang baru
    nanged u. Nang this to see nuffnangers featured in the Star…. tq

    ReplyDelete
  2. @shengfatt

    yang lama jadi kenangan~

    ReplyDelete
  3. @.... aka sarini

    err...xto nape jd camtu.. huhuh~

    ReplyDelete
  4. tak best ko takde hanis
    nyaris dayah tak depress n jd pemurung dgn ketiadaan ko (hahA)
    but anyway aku takkan lupe kengan aku menjadi anak angkat family ko
    sangat best
    comel2 je perangai ayah, mak n kakak ko :D
    best of luck taw!
    WAJIB KEEP IN TOUCH!

    ReplyDelete
  5. wasshhoiii!

    pasni ko dekat r ngn aku kan..

    kih3..

    sian dayah ko tinggalkan die..

    tp xpe..nnt aku jd pengganti dayah..

    haha~

    ReplyDelete
  6. oops,,xtahu.hehe
    happy belated birthday!!!~;D

    ReplyDelete
  7. hepy belated besday jugak kak hanis~ :D (nak wish dlm bahse nippon x tau nak translate 'belated' la pulak..huhuh)

    ReplyDelete
  8. camni ar hanis tinggalkan cumi2...
    biar aku jela jadi rum8 dia ganti tempat ko. ikhlas ni. huhu~

    ReplyDelete
  9. Oyenk~

    mak ayah aku pun slalu sebut2 nama ko..

    riso plak aku akan kemurangan dayah ni.. harap MEENho dapat membantu...huhuh

    ReplyDelete
  10. nat~

    da dekat.. boleh kte blk kg same2... hehehe

    blk kg je pk.. hahaha~

    ReplyDelete
  11. zaty n tirah~

    thanks for the wishes~

    ReplyDelete
  12. Meen~ tolong ek jagakan dayah. tolong ek meen... bw dia g jalan2 ke ape ke... klo blanje sushi mst dia heppi nye...

    ReplyDelete