Friday, 1 January 2010

Sayounara 2009

Setiap tahun mesti kena ada entry macam ni?

Ok, mari review apa yang aku dah lakukan sepanjang 2009 ini.

Januari 2009, aku menamatkan industrial training di BP Chemicals. Maka tamat juga siri kegemukan yang menjadi fobia ke atas diriku sehingga sekarang.


Memulakan tahun akhir. For the 1st half, tak ada apa-apa menarik sangat. Aku juga bermain-main. My batch Jan05, had organized a Sport Carnival. Tak best sebab semua acara yang aku sertai which were netball & volleyball semua kalah. Lol. Expectedlah kan. Walaupun dicaci dan dihina sebab Mechi girls cap ayam oleh budak course lain. Tapi still happy & seronok la kan. Ala.. not a big deal lah. At least ada kenangan ; sepanjang belajar kat UTP, ada orang cakap aku cap ayam. Korang ada? Hasilnya, aku begitu obses dengan cap ayam sampai aku beli baju cap ayam kat gerbang malam Ipoh. Ambik nak. Huhuh

However, aku bersyukur, habis juga pembelajaran aku di Universiti Teknologi Petronas pada akhir tahun 2009.

Percutian bajet:

Pulau Pangkor

Hot Spring Sutun, Sungkai

Dah tahun akhir ni baru pandai nak pergi bercuti sendiri-sendiri. Itu memang saiko~

Sushi King Bonanza RM2 ; berjaya menempuh segala halangan onak duri lautan manusia. Untuk bulan April - 2 hari aku pergi. Untuk Oktober pun 2 kali.
Tapi masa tu tak tahu unagi tu haram. Aku bahan je. Huhuh. Aku rasa sesal dan bertaubat atas berbuatan aku itu.

Fenomena Stepmania ; ini diperkenalkan oleh Saa. Bisnesnya sangat memberangsangkan. Aku juga macam tak percaya. Berat aku selepas intern 45kg. Sekarang dah jadi 39kg. Kembali kepada berat asal. Ececece.. macam testimoni produk pengurusan badan pulak. ekekeke

Final year project - malaslah nak cerita panjang. Sebab aku dah cerita panjang pun dekat entry-entry sebelum ini seperti ini, ini, ini, ini dan ini.

Blog : I actively blogging on August. Kalau perasan, I made this blog as personal blog. And my fandom in Pretty Boys Paradise. But somehow I rarely update Pretty Boys Paradise. Perhaps my love to ikemen has decreased. Ohno T_T

Family : Semuanya berjalan lancar. Emak yang dulu masa sakit 40kg je dah jdi 54kg. wth.. huhuh.. terlebih sihat pulak.

Yang penting sekarang kami ada ahli keluarga baru ; Abang Hafiz yang dah kahwin dengan kakak sulung Hidayah

Myself - Aku rasa 2009 aku menjadi semakin kuat. Bukan kerana muscle biseps dan triseps yang terbonjol tapi aku menjadi semakin tenang dan bersabar walaupun banyak dugaan berlaku. Tapi, keburukannya aku semakin susah nak express perasaan sebenar aku. Huhuhu..

Kalau tahun 2008 orang selalu salah faham aku sebagai budak tingkatan 4, 2009 ni tak sangka aku downgrade pula sebab ada orang ingat aku darjah 4. Huhuhu..

Azam tahun baru : nak jadi rajin dan matang. Harap kelihatan seperti orang nak masuk 24 tahun Tidak menganggur lama sangat.

Happy New Year

5 comments:

  1. memorable year in 2009 eh? haha..
    happy new year 2010! =)

    kenwooi.com

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru 2010..semoga akan lebih berjaya dlm bidang yg diceburi..

    ReplyDelete
  3. 2010: anak dara kedua encik yahya dipinang?

    xpun 2011 kot

    ReplyDelete