Thursday, 16 September 2010

Tasya's Cute Kad Raya

Kalau dulu masa zaman sekolah, kad raya lah jadi trend. Disebabkan puasa dan raya jatuh pada cuti akhir tahun, so selalulah berbalas-balas kad raya dengan kawan-kawan. Sekarang budaya kad raya makin dilupakan disebabkan kecanggihan teknologi yang boleh wish raya dengan lebih cepat dan murah macam, sms, Facebook, Twitter, email, messenger dan sebagainya.

Nak dijadikan cerita, suatu petang aku pergi ke Sogo. Bertemu janji dengan member nak buka puasa bersama. Sementara tunggu member sampai, belek2 la barang kat situ. Nak pergi ke tempat pakaian wanita, takut tak tahan nafsu. So, pergi la ke deparment barang-barang letrik. Huhuh.. Sebab confirm2 la tak akan beli just survey2 je sambil berangan kalau ada famili sendiri nanti nak beli mesin basuh jenis ape, peti ais besar mane je. Opss...

Ok, tetiba je sebelah alat2 letrik tu ada bahagian kad-kad raya. Tak tahu apa motif letak kat situ. So, aku rasa nostalgia dan belek2 kad kat situ. Ada beberapa kad yang menarik perhatian aku. Kalau kad2 tu ada masa zaman sekolah dlu, confirm aku beli. Antaranya


Mickey & Minnie pakai baju tradisional Melayu. Mickey Mouse pon sambut raya kot. Konsep 1Malaysia kaedahnya.



I wish Beauty ni pakai baju kebaya. Seksi gitu.



Pooh & the gang pon beraya. Nasib baik tak ada Piglet.




Tapi semua kad raya tu tak boleh lawan kad raya yang Tasya bagi kat aku. Hahaha...

Terharu betul, kad raya yang dia buat kat tadika dalam kelas Art tu ditujukan untuk aku.

Sweet je kad raya.


Jangan salah faham, motif tulisan sebenar dipotong dan diganti dengan nama aku, sebabnya memula dia tak faham 'to' tu maksud dia ape. So, dia tulis to adik, from pon adik mula. Lepas di tegur baru dia potong je tulis to kakteh. Seriously bukan aku yang paksa dia tulis nama aku. Betul... Tak kesahlah korang nak percaya ke tak. Hehehe~




Masa Tasya & family datang beraya ke rumah aku, aku tunjukkanlah kad raya dia yang cute tu kat family aku. Kakak pun suruh Tasya buatkan 1 untuk dia.

Dan kelmarin, balik je dari kerja terus Tasya tunjukkan kad raya untuk bagi kat akak. Apa yang boleh aku katakan, aku rasa nak pengsan tengok kad raya yang tersangat-sangatlah comelnya. Tak caya tengok sendiri~




Muka depan
Kak Ida- my sister
Abg Hafiz - my bro in law




2nd page - tetiba ade gambar orang lidi.
Ada extra pula dengan Abg Shahmi - my lil bro
tetiba my lil bro tangan dia dah jadi macam angel's wings.
Hahahah~ Comey gileTasya.



3rd page - kyaaa~ mesej yang paling tak boleh blah. Adorable sangat-sangat.



Belum habis lagi sebab ada page belakang.




CUTENESS OVERLOAD & aku terus pengsan. haih~





Tasha model seksi yang pemalu~


p/s : post khas raya nak kena ada?

11 comments:

  1. Manja gila Tasya.
    Paham perangai adik2 yang comel suka buat benda2 comel n sweet2 camnih. adik aku pun camtuh.
    Woh, lama tak jumpa Tasya!

    ReplyDelete
  2. @oyenks

    hahaha~ yeke.. budak kecik seme camtu ek. sbb adek ak da besa gajah da. klo perangai camtu lg buang tebiat je.

    oyenk, dtg r open house umah tasya neswik. nnt ak pm ko ek~

    ReplyDelete
  3. "...jgn bg adik duit raye yg x lurus.."

    LOL

    tp comel

    ReplyDelete
  4. c-o-m-e-l sangat!
    adik nana paling kecik pon dah 16.
    takkan dapat kad secomel ni.
    * nana nak duit raya yang lurus jugak :D

    ReplyDelete
  5. @Faiz Rev

    tau xpe...
    kalo dia dpt duit yg tak lurus, dia akan cakap,

    "adek tak nak tengok duit ni dalam beg adik. kalo nanti ada lagi, adik tak nak bagi ibu pegang duit adik dah..."

    -_-"

    ReplyDelete
  6. @♥ nana i am ♥

    kan.. nana...

    p.s: duit raya lurus dah abis. da gune utk lunch. :P
    syiling ade r. hehehe~

    ReplyDelete
  7. Wey, macam best. Nak nak. Harap2 diorang kenal aku lagi la. Kena buat muka tak malu sikit. Hihi. Tq2!

    ReplyDelete
  8. alahai sweet je rasanya.

    paling cute ayat kat page akhir tu.

    (^_^)

    ReplyDelete
  9. @oyenks

    don worry~ diorg still ingat lg ko. heheh~

    ReplyDelete