Tuesday, 28 December 2010

Bila Aku Kelihatan Seperti Indon Di Dalam Lautan Penyokong Malaysia

Hujung minggu lalu ni aku berkesempatan merasai sendiri kehangatan & semangat penyokong Malaysia & Indonesia pada Final pusingan pertama Piala Suzuki. Tapi bukan dekat stadium la, kat dalam train je. Minggu ni, seperti rutin2 hujung minggu yang biasanya, aku balik ke kampung halaman. For some reason, aku kali ni tak drive sebaliknya naik bus. So, timing sampai stesen bas Titiwangsa memang baik punya, 5.40pm. Memang time tu semua orang, I mean penyokong bola sepak tempatan & negara jiran pun dah bersiap sedia menuju ke medan perjuangan aka Stadium Bukit Jalil. Since aku nak ke Sri Petaling, tak ada pilihan lain, terpaksa kepam bersama-sama. Tetiba aku terasa seperti menyamar sebagai penyokong Indon sebab aku sekor-sekor je baju merah. Nasib baik lepas beberapa stesen ada juga penyokong Indon yang lain naik gerabak yang sama. Tak lah dipandang serong sorang-sorang. Huhuh~

Before



Perasaan, randomly snap gambar random people : Aku harap tak jumpa dah diorang ni walaupun secara random. Malu siot~ Tapi takpe kot, atlis diorang randomly ingat aku pelancong asing kot yang datang semata-mata nak sokong timnas yang main. Ekekeke~



After




Semangat je brader2 ni...



Yeah~ berjaya duduk~ Walaupun 1 stesen je lagi. Huhuh~

Siap sempat bergambar tanpa rasa bersalah.


Some fanfic or fanart yang aku rasa kelakar & kreatif:

Iklan Rayban versi 1Malaysia From Obefiend





Full Credit to Blog Serius



From Polar Bear
Full Credit to Your Profile, Your Status



Lol~


Btw, all the best untuk Final Pusingan ke-2, ofkos untuk Malaysia. :P

5 comments:

  1. Hoho..takde macam muka indon pun...comel ade la..hihi..

    Jom skodeng,
    Kami Hannah Montana

    ReplyDelete
  2. balik maran tak perlukan beg besa besa coz every week memang balik kan ;)
    player malaysia boley laa bawak bekalan 3D glasses pergi negara jiran next week~ :D

    * shawl same dengan yuna.teeheeeee~

    ReplyDelete
  3. @KizZ

    cewek indon pun comel kot. macam nia ramadhani, nabila fatarani... err... luna maya, julia perez :P

    but that's not what i mean. hehehe.. sebab pakai baju merah time tu. da nampak macam penyokong indon sedang yang naik tren tu majoriti pakai baju kuning & biru. huhuh~

    ReplyDelete
  4. @♥ nana i am ♥

    a'aa.. memang bawa handbag je. heheh~

    tahniah berjaya spotted shawl yuna. :P

    ReplyDelete
  5. cik nor hanis..

    baru terbejak baca blog anda..klakar & menghiburkn hari saya esp lps opis-awer ni..
    keep up ur fresh-writing!

    ReplyDelete